Re: wytwarzanie ozonu

Autor: <paw-p_at_wnoz.ar.wroc.pl>
Data: Thu 13 Sep 2007 - 21:51:56 MET DST

> Czy chodzilo Ci o element z lamp rteciowych? Można je jakos zdemontowac?
> Jesli chodzi o lampy UV to muszą emitowac UV-C, a wiekszosc dostepnych na
> rynku emituje bliższy ultrafiolet ze wzgledów bezpieczenstwa.
>
> Kazik Warmiński

Uliczna lampa rtęciowa to palnik kwarcowy (niskociśnieniowa lampa
rtęciowa, praktycznue cała emisja przy 254nm) otoczony bańką z
luminoforem. Sprawdzony sposób: owijasz lampę szmatą i całość wkręcasz w
imadło. Podłącza się do sieci szeregowo z elementem ograniczającym prąd,
typowy dławik dla lampy 125W daje około 1.3A (piszę z pamięci, mogę się
mylić), ale lampa pracuje poprawnie nawet przy dławiku od domowej
świetlówki 20W. Możesz także użyć żarówki 100W lub o innej mocy.

Pozdrawiam,
Paweł