Re: wytwarzanie ozonu

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Thu 13 Sep 2007 - 16:52:24 MET DST

Uwaga do osób zajmujących się ozonem:

Nie mam wprawdzie własnego praktycznego doświadczenia, ale wiem
(teoretycznie), że ozon w niskich temperaturach dobrze adsorbuje się na żelu
krzemionkowym i można go desorbować przepuszczając dowolnie mały strumień
gazu obojętnego, co w znacznym stopniu wzbogaca stężenie ozonu w gazie
wlotowym do reaktorów. Dzieje się tak dlatego, że ozon adsorbuje się na
żelu, a tlen (z mieszaniny O3/O2) - nie adsorbuje się. Mając nawet słaby
(=tani) genarator ozonu, można uzyskiwać stężone, wzbogacone gazy
zawierające ozon. Jeśli kogoś interesują szczegóły, zapraszam na poczt-pryw.
Uwaga: Ozon na żelu może wybuchnąć!!!
sp
----------------------------------
: Re: wytwarzanie ozonu

Wszystkim za podpowiedzi serdecznie dziekuje. Faktycznie znalazłem w
Internecie całkiem niedrogi (340zł) generator ozonu do dezynfekcji wody w
oczkach wodnych. Specyfikacje techniczna podają dosyć szczegółowo, wiec jest
bardziej wiarygodnym urzadzeniem niz "mata ozonowa" do kąpieli leczniczych.

>Bańki można pobrać z świetlówek ulicznych.

Czy chodzilo Ci o element z lamp rteciowych? Można je jakos zdemontowac?
Jesli chodzi o lampy UV to muszą emitowac UV-C, a wiekszosc dostepnych na
rynku emituje bliższy ultrafiolet ze wzgledów bezpieczenstwa.

Kazik Warmiński