Re: halogenki srebra

Autor: Hubert Kobiela <openart_at_wp.pl>
Data: Thu 13 Sep 2007 - 15:24:08 MET DST

Dnia 13-09-2007 o godz. 10:32 Tomasz Plucinski napisał(a):
> Jest to raczej w sferze możliwości. Bo AgCl wg moich doświadczeń
> rozpuszcza się np w HCl lub NaCl w śladowych (praktycznie niezauważalnych
> dośiadczalnie) ilościach.

> Z bromkami nie mam doświadczeń. A AgI (również AgCl, bo i tak tworzy się
> z niego AgI) rozpuszcza sie DOSKONALE w nasyconym roztworze KI. Do tego
> stopnia, ze jest to bodaj jedyny poza cyjankami sposób na elektrolit do
> srebrzenia. A po zakwaszeniu rozpuszcza się w nim nawet Ag2S! (sposób na
> czyszczenie rodowych sreber poczerniałych w Dymach Rewolucji)
> tpl
Dzięki. Z tego jednak co pamiętam, to AgCl po wytrąceniu łatwo
roztwarzał się w nadmiarze odczynnika, tj. chlorków.
HK.

Sopot w Krakowie! 22 września - liczne atrakcje:
pokaz biżuterii, teatr uliczny, a o godz.20.15
zespół Raz Dwa Trzy! http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fsopot.html&sid=24