halogenki srebra

Autor: Hubert Kobiela <openart_at_wp.pl>
Data: Thu 13 Sep 2007 - 09:56:34 MET DST

Witam!
Zastanawia mnie pewna kwestia. Może któryś z dyskutantów zna odpowiedź.
Sprawa jest trywialna.
Wiem, że AgCl dobrze można kompleksować chlorkami przeprowadzając go tym
samym do roztworu chlorosrebrzanów; [AgCl2]- i in. . Co jednak z innymi
halogenkami srebra, tj. bromkiem i jodkiem? Miłobędzki pisze, iż AgBr
rozpuszcza się w tych samych odczynnikach co AgCl. Minczewski, Marczenko
podają, że AgJ rozpuszcza się częściowo w nadmiarze jodków. Może ktoś
posiada więcej informacji – jakąś stałą równowagi.
Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Hubert.

Już wkrótce... Czas podjąć ostateczną decyzję.
Walczysz? Walcz o miejsce.
Ogarnie Cię adrenalina o jakiej nie śniłeś!!!
Kliknij -> http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fksweliminacje.html&sid=21