Re: wytwarzanie ozonu

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 07 Sep 2007 - 18:48:24 MET DST

>Czy chodzilo Ci o element z lamp rteciowych? Można je jakos zdemontowac?
>Jesli chodzi o lampy UV to muszą emitowac UV-C, a wiekszosc dostepnych na
>rynku emituje bliższy ultrafiolet ze wzgledów bezpieczenstwa.

Tak. Można stłuc bańkę lampy poprzez owinięcie ręcznikiem i potraktowanie
młotkiem. Następnie wyjmuje się banieczkę i montuje w komorze. W przypadku
gdy Pozostawisz układ połączeń bez zmian, bańka będzie chodziła z pełną mocą
i oprócz UV będzie jeszcze emitowała duże ilości ciepła. Modyfikuje się więc
instalacje włączając w obwód jarzenia, opornik o znacznej wartości wtedy
lampa rtęciowa zaledwie świeci ale promieniowanie które wytwarza, wystarczy
na efektywne wytworzenie ozonu. Widziałem taką aparaturę która była w
istocie baterią złożoną z trzech lamp rtęciowych. Korpus lampy rtęciowej po
montarzu należy bardzo dokładnie przemyć acetonem, wysuszyć i już nie
dotykać palcami.

Pozdrawiam
MdG