Re: matematyka dla pracowników naukowych

Autor: michal <murba_at_if.pw.edu.pl>
Data: Wed 05 Sep 2007 - 09:22:00 MET DST

Czesc
Co studiowac z matematyki zalezy od tego do czego to ma sluzyć
i jaki dzial matematyki ma byc poglebiany.
Nalepie napisz jakie masz oczekiwania i potrzeby.
Np. z analizy mgbym polecic Schwartza,
ale jest to dosc tradycyjny podrecznik sa juz duzo bardzisj nowoczesne.
A nowowczesnosc polega na uzuciu analizy finkcjonalebnej i algebry.
Oczywiscie z algebry sa inne ksiazki np. Birkhof, ale moze tez byc
Bialynicki-Birula. Jeszce jest geometria rozniczkowa ktora jest
niezbedna do zrozumienia nowoczesnej teorii pola.
Mozna zajrzec do Burona i Fullera (matematyka w fizyce klasycznej i
kwantowej) jest tam przeglad problemow.
Pozdrawiam
Michal

--