Re: Rezorcyna- jak otrzymac

Autor: Witold Hoffmann <witas_at_autograf.pl>
Data: Sat 18 Aug 2007 - 14:31:45 MET DST

Najprościej będzie przez hydrolizę kwasu 1,3 benzenodisulfonowego, ale nie
wiem jak wygląda sprawa z warunkami wprowadania 2 gr. sulfonowowej, chociaż
myśle zę 60% oleum powinno dać radę.... Alternatywnie redukcja
m-dinitrobenzenu i hydroliza w NaOH soli diazoniowej ale mogą powstawać
prod. uboczne w pewnym stopniu....