wytwarzanie ozonu

Autor: Kazimierz Warmiński <kazimierz.warminski_at_uwm.edu.pl>
Data: Fri 10 Aug 2007 - 10:56:17 MET DST

Witam!

Czy ktos z Was zna jakis prosty sposob na wytwarzanie ozonu w warunkach
laboratoryjnych. Oczywiscie w tej chwili korzysta sie z generatorow ozonu
bazujacych na metodzie cichych wyladowan lub lamp UV, ale niestety sa one
stosunkowo drogie. Najtanszy jaki znalazlem to za cene ok. 10 000 PLN.
Chodzi mi raczej o prosta metode chemiczna. Wiem, ze bialy fosfor utleniajac
sie wydziela pewne ilosci ozonu. Ale czy jest to pewna metoda? Poza tym
bialy fosfor jest toksyczny, a strumien uzyskanego gazu moze byc silnie
zanieczyszczony tlenkmi fosforu. Sa tez metody elektrochemiczne, ale
szczegolow nie znam.
Moze znacie jakas stara metode opisana w zasluzonych ksiazkach, bo w
Internecie pisza na okraglo o generatorach.

Pozdrawiam

Kazik W.