Re:

Autor: Kuba <koscielniak_at_hot.pl>
Data: Mon 23 Jul 2007 - 18:26:25 MET DST

>Porównywałam i czda wypada całkiem nieźle gdyby nie to, że w farmakopei
>napisane jest, że trzeba zrobić test na bromiany, jodki i bar i ma niebyć
>tych składników.
Sądzę, że czda naszego POChu zupełnie wystarczy, w końcu teraz produkowane
odczynniki duuużo różnią się czystością od tych z lat '50, na których bazuje
owa farmakopea.

>Z tego wnioskuję, że lepiej nie kupować czda w tym celu. Ale spoko,
>przegrzebałam katalog Linegal chemicals i znalazłam KBr z opisem Ph. Eur -
>co oznacza farmakopeję europejską, hurra!!
W zw. z pow. nie wiem, czy opłaca się ściągać odczynnik z Linegala, mniemam,
że wyjdzie duuużo drożej, a o badania na bar, jod czy BrO3(-) bez problemu
można poprosić na jakimkolwiek uniwersytecie, jeśli mają np.
spektrofotometry lub ICP-OES :)

K.