Re: ile w tym prawdy?

Autor: pavlo36 <pavlo36_at_o2.pl>
Data: Thu 19 Jul 2007 - 18:38:58 MET DST

---- Wiadomo艣膰 Oryginalna ----
Od: Witek Mozga <mozga@trimen.pl>
Do: chemfan@man.lodz.pl
Data: 17 lipca 2007 9:59
Temat: ile w tym prawdy?

> http://wiadomosci.onet.pl/1573123,12,item.html
>
> p艂ynny fosfor, kt贸ry szybko wysycha?
>
> --
> Witek Mozga
> http://www.trimen.pl/

Ja nigdy nie ufam mediom je艣li chodzi o chemie, wszyscy powtarzaj膮 za PAP a na chemfanie s膮 przyk艂ady czym to grozi.

Mnie bardzo zdziwi艂a nazwa fosfor 偶贸艂ty (?) Nie s艂ysza艂臋m o takiej odmianie alotropowej, wiec nie mam ju偶 偶adnych powod贸w by wierzyc w to 偶eby szybko wysycha艂 na s艂o艅cu.

Usprawiedliwi ich jedynie je艣li to jest jaka艣 mieszanina czy roztw贸r jak to ju偶 kto艣 powiedzia艂, a nam, niedouczonym chemikom nic nie m贸wi potoczna nazwa przemys艂owa. Tak samo jak kiedys sie zastanawia艂em nad r贸偶nic膮 acetylenu i acetonu.