Re: ile w tym prawdy?

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Tue 17 Jul 2007 - 22:06:42 MET DST

From: "Witek Mozga" <mozga@trimen.pl>
To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Sent: Tuesday, July 17, 2007 1:30 PM
Subject: Re: ile w tym prawdy?

> Fosfor bialy przewozi sie w stanie roztopionym. Fosfor biały stopiony jest
> sklasyfikowany przepisach ADR. Numer rozpoznawczy materiału: 2447.

Nie sądziłem, że przemysł używa takich ilości fosforu białego, że się go
cysternami przewozi. :-/

Ciekawe jak się gasi taką cysternę. Ambitne zadanie, taka ilość ...
delikatnie móiąc chyba jest trudna do ugaszenia. Poza tym artykuł wspomina
coś o emisji związków toksychnych podczas gaszenia. Możliwe że jednak był to
roztwór a nie czysty fosfor. A tak nawiasem mówiąc czy tlenki fosforu, w
następstwie reakcji z wodą dające cała gammę kwasów fosforowych, nie są aby
mniej toksyczne od fosforu ? Więc po co go gasić ?

Pozdrawiam
MdG