srebro

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Tue 24 Apr 2007 - 10:13:02 MET DST

> Szanowny Kolego,
>
> 1. Czym sie czysci bizuterie srebrna sposobem domowym?
> - sokiem z cytryny. Co zawiera ten sok? - wiec nie
> pier.... o watpliwosciach czy aby na pewno sie Ag2S
> rozpusci. Nie wierzysz - sprawdz. Przypadek ze szkoly
> podstawowej.

No dobrze, nie bede sie sprzeczal o jakis sok z cytryny mea culpa, skoro
dziala to dobrze ze ludzie maja tania metode by wyczyscic swoje srebra. Poza
tym kwestia soku z cytryny nie jest przedmiotem odpowiedzi na pytanie Pani
Eli.

> 2. To ze jestes zainteresowany metoda to nie znaczy ze
> ja otrzymasz. Tiomocznik jest powszechnie stosowany
> jako donor siarki przy otrzymywaniu kropek kwantowych.
> Nikt nie wspominal ze robi sie je z Ag2S.

Tym bardziej ja. Jednak nalegam by nie chwalil sie Pan wiedza w sposób
ogólny lecz przedstawil w sposób szczególowy odnosnik literaturowy.

 Wrecz
> przeciwnie, ten zwiazek sie kompletnie do tego nie
> nadaje. Jedynie mozna na zasadzie redukcji uzyskac z
> niego nanosrebro o wielkosci ziaren do 100nm, z tym iz
> sa bardziej racjonalne i tansze metody.
Oczywiscie, dosc duzo. Jednak dalej nie wiem skad koncepcja otrzymywania
nanosrebra z udzialem tiomocznika ? Prosze sie w takim razie wyrazic, jako
mniej oswieconemu.

Mam drobna uwage Panie Peszke. Prosze by slome schowal Pan spowrotem do
butów, zwracajac sie do kogos osobiscie i czynil to bez dodatku tego
Panskiego slynnego ladunku emocji. Rozumiem ze gdzies tam ma Pan jakas
pozycje, nie wnikam czy zasluzona czy nie, ale tutaj nie uczelnia i bledy
sie delikatnie perswaduje a nie zniza sie do uzycia slów powszechnie znanych
czlowiekowi inteligentnemu jako obelzywe.

To taka drobna uwaga na przyszlosc :) nie czynil bym jej mniej utytulowanemu
i swiadomemu naszej nauki czlonkowi forum. Tytul wymaga od Pana jednak
troche wiecej oglady.

Pozdrawiam

MdG