Re: dioda UV

Autor: michal <murba_at_if.pw.edu.pl>
Data: Sun 22 Apr 2007 - 06:16:43 MET DST

Cześć
Krótsza fal odpowiada większej energii, a to powoduje, że świacące
złącze p-n (a to jest właśnie dioda świacąca) musi być zbudowany z
materiału o odpowiedniu dużej przerwie zabronionej. Dla 390nm jest to
już praktycznie izolator (granica pomiędzy półprzewodnikami a
izolatorami jest płynna, umowna i przesuwa się) a dla 200nm nie
opracowano jeszcze technologii odpowiednich złącz p-n. Ale trzeba być
optymistą - w końcu jeszce całkiem niedawno nikt nie wiedział jak zrobić
laser półprzewodnikowy na kolor niebieski a dzisiaj jest uż w każdyk
odtwarzaczu DVD.
Radzę poczekac parę lat....
Pozdrawiam serdecznie
Michał Urbański