Mechanizmy reakcji

Autor: Sławek C. <slawek.cyganek_at_poczta.fm>
Data: Sat 03 Mar 2007 - 10:51:11 MET

Witam. Mam pewien problem, moglby mi ktos pomoc w rozpoznaniu mechanizmow
tych reakcji? W nawiasach umiescilem moje typy ktore okazaly sie bledne
podobno. Za pomoc z gory dziekuje

reakcja 1. (substytucja elektrofilowa w ukladach aromatycznych)
p-toluidyna=> 2,6 dichloro-4-metyloanilina + H2O

reagenty: H2O2, st. HCl,
rozpuszczalnik CH3OH

reakcja 2 (substytucja nukleofilowa przy weglu o hybrydyzacji sp2)
2,6-dichloro-4-metyloacetanilid=> 2,6 dichloro-4-metyloanilina + CH3COOH

reagenty: H2O,st HCl

reakcja 3(substytucja elektrofilowa w ukladach aromatycznych)
1-metylo-4-nitrozobenzen => 2,6 dichloro-4-metyloanilina + H2O

reagenty: HCl

reakcja 4(substytucja nukleofilowa przy weglu o hybrydyzacji sp2)
N-p-toliloacetamid => 2,6 dichloro-4-metyloanilina + CH3COOH

reagenty: bezwodnik kwasu octowego, chlor
rozpuszczalnik: kwas octowy

reakcja 5(substytucja elektrofilowa w ukladach aromatycznych)
H2SO4 + HCl + 3 p-toluidyna => 3-chloro-4-metyloaniliona +
2-chloro-4-metyloanilina + 2,6-dichloro-4-metyloanilina + H2O + SO2

reakcja 6(substytucja elektrofilowa w ukladach aromatycznych)
p-toluidyna => 2,6 dichloro-4-metyloanilina +?

reagenty: chlor, chlorek zelaza, kwas solny
rozpuszczalnik kwas octowy

PS. w reakcji 6 nie wiem jaki bedzie produkt uboczny jesli ktos wie rowniez
prosze o pomoc z powazaniem Slawek C.

Oficjalne konto pocztowe europejskich internautow!
>>> http://link.interia.pl/f19e8