Re: Applied Optics

Autor: Sebastian Żywicki <zywicki_at_tz.ar.szczecin.pl>
Data: Tue 27 Feb 2007 - 13:55:19 MET

musiałbyś bardziej sprecyzować o co Tobie chodzi bo o teorii generalnie
raczej znajdziesz w książkach, jakis tytul moze pracy albo coś, wtedy może
coś znajde

Witam
Najbardziej ucieszyłyby mnie oryginalne prace (publikacje) Mie i Rayleigha i
mam podstawy przypuszczać, że prawdopodobieństwo spełnienia mojego marzonka
jest niezerowe (mam oryginalne prace Maxwella!).
Bardzo często dyskusja i krytyka teorii są prowadzone na łamach prasy (np.
"Four-flux models to solve
the scattering transfer equation in terms of Lorenz-Mie parameters.")
Chciałbym bowiem zobaczyć na własne oczy jak Ci naukowcy wyobrażali sobie
zjawisko ugięcia fal e-m z zakresu widzialnego dla obiektów
nieprzezroczystych dla tych fal.
Każda praca podejmująca ten problem jest dla mnie warta przeanalizowania
PS. jeżeli ktoś chciałby mieć żal do mnie o poruszanie takiego tematu na
liście - niech kwalifikuje go do chemii koloidów :)

Pozdrawiam
Sebastian