Re: pomoc w rozwiazaniu

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Thu 22 Feb 2007 - 12:36:58 MET

At 11:51 2007-02-22 +0100, you wrote:

>Chyba bardziej pomagam niż szkodzę. Na nasze forum zaglądają także i osoby
>które nie mają nic wspólnego z chemią i najwyraźniej uważają, że nic z nią
>wspólnego mieć nie muszą. [...]

No i tu jest pies pogrzebany. Powitanie na Chemfanie to

"Witamy na stronie listy dyskusyjnej ChemFan przeznaczonej dla wszystkich
osób zainteresowanych chemią lekką, łatwą i przyjemną, czyli chemią w
ujęciu popularnonaukowym.
Jeśli pasjonujesz się chemią, to dobrze trafiłeś - ChemFan to serwis
właśnie dla Ciebie! :) "

Więc jeśli trafia tu ktoś chemią niezainteresowany, to znaczy, że zbłądził.
:-) Ale zbłąkanego przecież nie wyrzucamy, tylko pomagajmy mu tak, jak na
fanów chemii przystało: w taki sposób, aby sam doszedł do rozwiązania!
Jeśli zaś interesuje go tylko przepisanie gotowej odpowiedzi, to niech
poszuka innego forum, są przecież takie w stylu "sciaga.pl" itp. Normalna
rzecz i specjalnie mnie to nie rusza. Nie dopuśćmy natomiast, aby Chemfan
stał się takim kolejnym miejscem odrabiania za kogoś zadań domowych!
Pomagać - oczywiście, ale rzeczywiście pomagać, a nie dać gotowca! Podobne
podejście jest praktykowane przez większość uczestników grup hierarchii
pl.sci.*

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań