Re: Piszcie prosze starannie, estetycznie i zgodnie z netykieta.

Autor: Andy <andyk_at_spunge.org>
Data: Fri 26 Jan 2007 - 12:14:13 MET

> Netykieta obowiazjue, ale coraz czesciej spotyka sie pisanie
> odpowiedzi nad listem. Ciekawe, czy walka z tym zjawiskiem jest
> sluszna bo obowiazuje netykieta, czy jest przejawem niedostosowania do
> zmieniajacego sie swiata i to raczej netykiete trzeba zmienic.
> Ostatecznie w Wersalu jest tylko muzeum.

Odp.: Bo zaburza naturalną kolejność czytania.
Pyt.: Dlaczego?
Odp.: Odpowiadanie na górze listu (top-postowanie).
Pyt.: Co jest najbardziej irytujące w Usenecie?

http://evil.pl/pip/netykieta.html#a

Dlaczego ludzie pisza nad cytatem? Bo Microsoft Outlook domyslnie stawia
kursor nad cytatem? Nie wiem czy warto z kims takim korespondowac, kto
jest az tak leniwy lub niezorientowany, ze nie chce mu sie skonfigurowac
programu pocztowego lub przynajmniej przesunac kursor, tylko woli pisac
niechlujnie (pozostawiajac wielopietrowe cytaty z poprzednich
wypowiedzi).
Sam M$ przyznal, ze pisanie nad cytatem jest niewlasciwe (ale pomimo tego
nic nie zmienil w domyslnej konfiguracji, ale czego sie mozna po nich
spodziewac...).

W Usenecie i na wielu listach dyskusyjnych wiekszosc osob przestrzega te
zasady, jedynie w korespondencji prywatnej (wzglednie w "urzedowej")
panuje wsrod nowicjuszy tendencja do pisania zgodnie z domyslnymi
ustawieniami Outlooka.

W kazdym badz razie na tej liscie zasady ustalam ja jako list-owner i
nawet gdyby nie byly one zgodne z obowiazujacymi gdzie indziej (a sa), to
tu obowiazuja takie jakie sa opisane regulaminem listy:
http://chemfan.pg.gda.pl/Powitanie/index.html#Regulamin

ak