Re: korekta twardości wody

Autor: wojtex <wojtex_tlen_at_tlen.pl>
Data: Wed 24 Jan 2007 - 20:54:05 MET

From: <edward.wilk@neostrada.pl>
To: <CHEMFAN@man.lodz.pl>
Sent: Wednesday, January 24, 2007 5:57 PM
Subject: korekta twardości wody

WITAM!
Jestem producentem piwa,poszukuję informacji na temat korekty twardości wody.
Z literatury fachowej dowiedziałam się, że do korekty takiej używa się siarczanu wapnia E 516, jednak nie wiem jak go stosować.Woda ma następujące parametry:
zasadowość ogólna - 12,90*n
twardość wapniowa - 11,70*n
twardość magnezowa - 3,36*n
twardość ogólna - 15,0*n
zawartość wapnia - 83,5mg/L
zawartość magnezu - 14,6mg/L
alkaliczność resztkowa - 9,0*n
twardośc niewęglanowa - 2,1*n
Potrzeba żeby alkaliczność resztkowa była niższa niż -5*n

Maria Wilk

A jakie to piwo? Pytam, bo to produkowane przez wielkich prosucentów jest jednakowe, bezpłciowe, tankofermentorowe, komputerowe i takie sobie. Szukam czegoś, co piwosz może posmakowac z zachwytem.

Wojtek