Re: Witam wszystkich

Autor: Roman J. Faranski <faranski_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 22 Jan 2007 - 21:55:27 MET

...., nie czepiajcie sie Michala,

Kupilem na Allegro ksiqzke ..., Chemia Nieorganiczna ..., wydanie z r.1898
(Inorganic Chemistry, by W. Jago ..,London - New York - Bombay 1898), dalem
cale 20 zl.Bardzo pouczajqca lektura ..
Nie ma tamze wprawdzie Tablicy Mendelejewa ..., ale ksiqzka jest
interesujqca jesli idzie o spojnosc logicznq przedmiotu, zawartosc
merytorycznq niezbyt wiele odbiegajqcq od dzisiejszych programow nauczania
(2007 r.) chemii w szkolach srednich ...

Bo cos mi sie tak zdaje, ze chyba my wszyscy jestesmy "chemiczne glqby",
nauczeni kilku formulek i ta percepcja pamieciowa im wieksza objetosciowo
tym bardziej ma podnosic nasze "walory" ...,

A co to jest "czqstka elementarna" ktora sklada sie na ...., kwarki,
nukleony, atomy, pierwiastkie i te wszystkie nasze niby mqdrosci ..., A jaki
jest jej czas zycia ...,

Przyjmujemy to, czy owo "umownie" ..., dobrze.., Porzqdkuje to obraz
opisywany .., czy jednak rzeczywisty ...,

Umowiono sie ze jedne zwiqzki zwiemy "estrami", drugie "solami" ..., to
tylko kwestia "umowy" ..., Ktos sie pomylil, to mu podpowiem, ale nasmiewac
sie nie bede .., no bo z czego "obraz opisywany" pojeciowo (bez slow) jest
tak samo widziany przez nas obu ...,
Moge tylko zauwazyc odstqpienie/naruszenie umowy,konwencji, terminologii ..
I tylko tyle ...,

Pozdrowienia Michal,

Nie przejmuj sie

Uklony

Roman

  Jak widac z przeslanych Ci odpowiedzi, chemia nie jest nauka "scisla" i
rozwiazanie Twojego trywialnego
 zadania zalezy od poziomu wiedzy "chemicznej" odpowiadajacego.
Zgadnij który ma racje, bo ja "sadze" ze Michal - "Michael de ..." juz
wiele razy okazal sie dyletantem,
zwlaszcza gdy "stworzyl" nowa kategorie zwiazków chemicznych tzw. ESTRY
NIEORGANICZE . Ha, ha, ha.

Chemik (prawdziwy, ale zlosliwy)