Re: Przechowywanie substancji chemicznych

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 21:52:45 MET

"CZY SĄ jakieś przepisy prawne, które zabraniają przechowywać substancje
chemiczne w prywatnych pomieszczeniach [np. w mieszkaniu, w piwnicy, w
garażu >lub innych pomieszczeniach gospodarczych]."

Są szczególne spisy odczynników, tj. rejestry silnych trucizn, substancji
radioaktywnych, mat. wybuchowych których posiadać bez specjalnego zezwolenia
nie wolno. Jest za to sankcja i nieprzyjemności na przyszłość w postaci np
rewizji w wypadku podejrzenia. Są także spisy prekursorów do wytwarzania
narkotyków, ten rejestr obejmuje także rozpuszczalniki. W przypadku kontroli
może paść podejrzenie o fabrykację, jeśli ktoś tego nie robił a nie ma
dodatkowych dowodów na to że robił, to się wywinie ale też jakiś smrodek
może zostać, w postaci (jak powyżej) rewizji w przypadku podejrzenia ze
"gdzieś w Twojej okolicy jest fabryka prochów".

Co nie jest zabronione to jest dozwolone. Jeśli Cię nie złapią Możesz mieć
wszystko. Ogólnie to najlepiej jest nie trzaskać dziobem za dużo co się ma,
ukrywać raczej fakt że jest się chemikiem i praktykuje się prywatnie niż się
z tym obnosić. Należy tez pamiętać że bez względu czy człowieka złapią czy
nie, posiadanie materiałów niebezpiecznych okupione jest odpowiedzialnością,
przynajmniej ja to tak widzę.

Jeszcze co się tyczy spisów tych materiałów to zdaje się sa one cały czas
żywe, np. jak sobie przypominam to rok temu w Chemii nie chcieli mi sprzedać
nadmanganianu potasowego który miał mi posłużyć do całkiem zbożnych celów,
zupełnie pokojowych i pożytecznych. Później kupowałem podchloryn i też w
jednym tygodniu sprzedali mi bez szemrania a za tydzień musiałem jakieś
deklaracje podpisywać.

Słyszałem ze niedługo wejdzie system REACH czy jakoś tak, osobiście w pracy
nie zajmuję się zakupem odczynników tylko mówię co potrzebuję i mi kupują,
ale jak wejdzie imć Reach to w ogóle może być lipa w detalu dla amatorów.
Ciekawe czy w ogóle się coś dostanie. Bliższe szczegóły w odpowiednich
ustawach i prawie Unijnym, polecam.

MdG