Re: Zapalenie kroplą wody.

Autor: Michael Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 12 Jan 2007 - 14:24:06 MET

Z tego co pamiętam tak zachowuje się mieszanina cynku i azotanu (V) amonu. Ale tak jak powiedział Andy jest ich kilka.

Ciekawą reakcją jest też spontaniczne samozapalenie mieszaniny gliceryny i nadmanganianu potasu. Kiedy reakcja trwa, można dodać wody i wtedy będzie jeszcze bardziej gwałtowna. I tu też mam pytanie. Fakt że reakcja przyspiesza po dodaniu wody w trakcie, można przypisać katalizie czy że po prostu woda jako rozpuszczalnik zmniejsza gęstość więc ułatwia transport masy, przez co następuje lepsze zetknięcie reagentów ?

Pozdrawiam
MdG

Adaptacja bestsellerowej powieści Patricka Süskinda
"Pachnidło, Historia Mordercy" już w kinach - Naprawdę warto zobaczyć!
http://klik.wp.pl/?adr=www.pachnidlo.wp.pl&sid=982