odwadnianie MgSO4

Autor: Krzysztof Kleszcz <klechu13_at_poczta.okay.pl>
Data: Mon 08 Jan 2007 - 15:12:59 MET

Witam

Krystaliczny siarczan magnezu ma 7 czasteczek H2O, przy ogrzewaniu
traci stopniowo wode, w temp 120 C zostaje mu juz tylko jedna (a wiec
MgSO4 * H2O), ktora traci dopiero w ok 238 C (za preparatyka
Galeckiego)

Tu moje pytanie - czy taki jednowodny siarczan magnezu nadaje sie do
suszenia subst organicznych? Pewnym utrudnieniem jest dla mnie ta duza
roznica temperatur konieczna do usuniecia ostatniej czasteczki wody -
w 120 C moge ogrzewac bez problemu, w 240 juz nie tak latwo.

pozdrawiam

Krzysztof Kleszcz