Re: Jon wodorowy

Autor: wojtex <wojtex_tlen_at_tlen.pl>
Data: Thu 04 Jan 2007 - 23:51:26 MET

From: "Paweł" <pawra@op.pl>
To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Sent: Thursday, January 04, 2007 10:19 PM
Subject: Re: Jon wodorowy

> A mnie ciągle uczą, że sam kation wodorowy nie istnieje. Więc jak o w
> końcu
> jest?
>
> Ale powiedz, zatem, czego CiÄ™ uczÄ… zamiast tego?
>
> Wojtek

Jon H+ nie istnieje bo jest bardzo nietrwały; trwalszy jest jon H3O+.

Pozdrawiam
Paweł

I na tym właśnie polega pomyłka. H+ musi oznaczać proton z jakimś nośnikiem. Zatem H3O+, możemy zapisać, jak H+, ale musimy pamiętać, że H+ jest tylko skrótem graficznym, czegoś takiego, jak właśnie H3)+, albo H2NO3+, albo czegokolwiek, co jest donotem protonu.

Wojtek