rodzaje elektrod.

Autor: x_foton <x_foton_at_o2.pl>
Data: Fri 29 Dec 2006 - 17:46:26 MET

Witam,
W tablicach W.Mizerskiego w dziale elektrochemii znajdziemy: rodzaje elektrod (u mnie str.160).
S膮 tam opisane cztery rodzaje elektrod.
W艂a艣ciwe wszystko jest chyba proste, pr贸cz rodzaju trzeciego.
1) Nie wiem czy dobrze uda艂o mnie si臋 wyprowadzi膰 wz贸r zamieszczony ko艂o IIrodzaju:
http://xnt.v-lo.krakow.pl/~xfoton/for1/elektroda_ii_rodzaju.htm (to jest moje kr贸tkie rozumowanie, w linku, by by艂o jak pisa膰 wzory).
2)Jak wyprowadzi膰 wz贸r zamieszczony ko艂o rodzaju trzeciego? I w艂a艣ciwie to, jaki proces tam zachodzi? (np. w I rodzaju liczymy potencja艂 reakcji: M+ + e -> M; w drugiego: MX + e -> M + X-).
Dzi臋kuje, i c贸偶, Dosiego Roku 2007:D.
mateusz