Re: jon CrO2 -

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 13:11:51 MET

At 12:24 2006-12-22 +0100, ania wrote:
>Dziękuję bardzo za odpowiedĽ :)
>Chodzi o to, że zdanie nauczycielki jest troche inne niz moje, tj. wg niej
>jon CrO2- [...]

Dla skomplikowania sprawy dodam jeszcze, że w roztworze nie ma w ogóle
jonów CrO2(-), lecz [Cr(OH)6](3-), a przy wyższych pH pojawiają się
[Cr(OH)7](4-) i [Cr(OH)8](5-). :-) Można zresztą przypuszczać, że w
zależności od stężenia i temperatury (nie licząc pH), tych struktur może
być znacznie więcej.

Bezwodne chrominy otrzymuje się zapewne wyłącznie w warunkach bezwodnych.
Dziwnym zbiegiem okoliczności niedawno pisał o tym Piotr K. Olszewski na
pl.sci.chemia. :-)
http://groups.google.com/group/pl.sci.chemia/msg/5bb1318fc40139ff?rnum=1

Michał

--