Re: Rozpuszczalnik

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Tue 10 Oct 2006 - 11:57:46 MET DST

> Witam
> Poszukuję rozpuszczalnika o dużym cieple parowania wrzący w temperaturze
60-70C.

A co on ma rozpuszczać ?

Etel etylowopropylowy tw. 61,4 deg.C L = 29,8 kJ/mol
Chloroform 61,1 29,67
Izobutyloamina 66,8 32,3

Jak się łatwo domyśleć większość popularnych rozpuszczalników substancji
organicznych w takich temperaturach wrzenia jak Podałaś będzie miało L na
poziomie od około 23 do około 32 i w zasadzie nie wiem czy należy oczekiwać
jakichś fajerwerków. Chyba ze czegoś nie wiem. Może któryś z szanownych
kolegów odpowie lepiej.

Pozdrawiam
MdG