Re: Re: Re[2]: rozkład termiczny AgCl

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Mon 28 Aug 2006 - 15:26:38 MET DST

> Wspomniał Pan temat nieszkodliwości siarczanu baru - faktycznie, np. w
POCH
> nie ma żadnych znaków ostrzegawczych, a w karcie charakterystyki nie
został
> sklasyfikowany jako związek niebezpieczny

No właśnie, kiedyś jak jeszcze się bawłem pirotechniką chciałem pozyskać
związki baru ale większość niestety była na wykazie i bez papierów nie dało
się kupić. Poza jednym, właśnie siarczanem baru. Nie kupiłem go bo cała
pirotechnika była dla mnie jedynie ciekawostką, taką krótkotrwałą.
Zastanawiam się czy w przypadku baru ta reakcja o której wspomniał Tomasz
dała by się jakoś praktycznie wykorzystać. Mówię tu o próbie przemiany w
węglan. Taki węglan można by przereagować na inny związek.

MdG