Re: Re: Re[2]: rozkład termiczny AgCl

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Mon 28 Aug 2006 - 14:46:56 MET DST

NaOH
Ag2O
> Jesli ten fragment miał być żartem chemicznym, to OK...

Chciałem zobaczyć ile ludzi to łyknie. Oczywiście że cała sprawa rozbija się
o iloczyn rozpuszczalności. Sorry za głupi żart i prowokację oraz
dezinformację :D.

> j.w. Można łatwo sprawdzić, że jest to niemożliwe. Ale ponieważ czytajš to
> różni odbiorcy, więc jeszcze dwa
> słowa. Z powodu różnic iloczynów rozpuszczalnoœci, przemiana białego AgCl
> w czarny AgOH (tak to napiszmy aby nie komplikować) jest NIEMOŻLIWA.
> Sytuacja zmienia się dopiero przy bardzo dużym stężeniu i nadmiarze NaOH.
I to
> właœnie jest PRAWDZIWY paradoks chemizcny.
> Podobnie można przekształcać trudniej rozpuszczalny BaSO4 w łatwiej
> rozpuszczalny BaCO3

Jest to swoisty wyjątek. Zwłaszcza z tym BaSO4, przecież to jedna z
najgorzej rozpuszczalnych soli, w jakimś projekcie ekologicznym przeczytałem
że siarczan baru jest uznawany za zupełnie nieszkodliwy związek tego metalu.

> ???

Miałem na myśli kwasy glinowe i cynowe. Jak to nieprecyzyjnie się wyraziłem,
metaliczne. Chodziło mi o to że srebro nie tworzy tego typu związków. Jak
wiadomo można wyróżnić i srebrzany ale z tego co się orientuję jedynie w
formie skompleksowanej choć może się mylę.

Ale ogólnie dzięki za dość długa wypowiedź i że nie Ograniczyłeś się tylko
do komentarza "BZDURA !!!"

MdG