Re[4]: rozkład termiczny AgCl

Autor: Krzysztof Kleszcz <klechu13_at_poczta.okay.pl>
Data: Sun 27 Aug 2006 - 15:00:18 MET DST

AK> Raczej ultrafioletem, ale nie tedy droga.
AK> Jesli to odzyskane srebro miales czyste w postaci azotanu, to metaliczne
AK> srebro najlatwiej otrzymac poprzez pirolize azotanu - rozlozy sie w dosc
AK> niskiej temp. na met. Ag i tlenki azotu.

AK> ak

Poczatkowo srebro mialem w postaci dosc zlozonej mieszaniny, w ktorej
zawartosc srebra wynosila ok 25%; reszta to zwiazki miedzi, siarki i
sam nie wiem co jeszcze. Wszystko roztwarzalem na goraco w HNO3,
saczenie, wytracanie chlorku i redukcja, wiec na zadnym etapie nie
mialem azotanu. Z krystalizacja bylby klopot bo w r-rze byla masa
miedzi. Opisana metoda przerobilem ok 2kg srebra i wlasciwie jestem
zadowolony, moze teraz sprobowalbym z KOH i formalina, no ale nie mam
juz surowca
O pirolizie azotanu nie slyszalem, w sumie fajna metoda ale raczej do
mniejszych ilosci, pol kilo chyba mogloby byc klopotliwe

pozdr
kk