Nietypowy tusz do drukarki

Autor: Michał Obrzydzinski <michal_at_jastrzebia.pl>
Data: Fri 25 Aug 2006 - 14:18:47 MET DST

Witam szanownych forumowiczów.
Zastanawiałem się ostatnio nad nową techniką wykonywania obwodów drukowanych tzn. wykonywania mozaiki ścieżek na płytce laminowanej warstwą miedzi. Zawsze robiłem to w ten sposób, że zaprojektowaną mozaikę drukowałem na folii drukarką laserową a następnie przykładałem do laminatu i ogrzewałem żelazkiem. Toner przenosił się na laminat i osłaniał miejsca, które nie miały być wytrawione.

Zastanawiam się czy nie można by drukować mozaiki bezpośrednio drukarką atramentową na warstewce miedzi i o ile przerobienie mechaniczne drukarki nie stanowi problemu, o tyle znalezienie tuszu jak na razie wydaje się być nie możliwe. Znalazłem co prawda szybkoschnący tusz do materiałów niechłonących i gładkich jak np. szkło ale jest on na bazie metyloetyloketonu, który najprawdopodobniej rozpuści kartridż. Dlatego zwracam się z pytaniem, czy ktoś z forum może mi coś w tym temacie doradzić.

Pozdrawiam
Michał Obrzydziński