Re: Re: problem z polimerami

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 18 Aug 2006 - 09:03:33 MET DST

>Sprecyzuję mój problem - mam dwa surowce granulat polimeru
> oraz jony srebra w wodzie chcę osadzić srebro w miarę trwały sposób na
> granulacie ale doprawdy nie żądam od niego aby pozostało w formie jonowej.
> Dodam że są wykonywane takie operacje niestety nie znam szczegółów
> technologii i dlatego proszę o pomoc.
>
> Pozdrawiam
>
> Nel

Tak, no ładnie. Generalnie procesy takie są trójetapowe: trawienie,
primerowanie i osadzanie. Poza tym jony to będzie trudno wkleić bo żeby
wkleić jony Musiałabyś powlec granulat zmodyfikowaną żywicą jonowymienną
(kationitem) a następnie wymienić kation na srebro. To jedna z metod
oczywiście. Po drugie żeby kation się nie utleniał trzeba by chronić przed
światłem.

Oczywiście Twoja modyfkacja ma działać w urządzeniach do uzdatniania wody ?
;) Jeśli tak to Daruj sobie jony na rzecz srebra bo jony nie są zdrowe :).
Poza tym produkt musi przejść kontrolę jakości i nie może być w nim już
wolnych jonów srebra.

>Dziewczyno, ty jony chcesz nanosić na dielektryki?
>Życzę również powodzenia w niklowaniu i chromowaniu wyrobów z tworzyw
>sztucznych.

Oj nie jest to proces zbyt skomplikowany jak by się wydawało :) Gdyby nie
było to możliwe elektronika prawdopodobnie nigdy by nie poszła do przodu :D.
Ale życzenia każdemu się przydadzą ;).

MdG