Re: Denaturat

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Thu 17 Aug 2006 - 12:50:52 MET DST

> Tylko do laba. Słyszałem że, aby pozyć się bitrexu można zadać NaOCl,
> a potem osad przesączyć.

Tak, to skutkuje. Poza tym podchloryn utlenia niektóre barwniki i może się
zdażyć że Ci się odbarwi i Będziesz mógł zrobić tylko jedną destylację.

W handlu chodzi czasem "czysty" etanol skażony 2% metanolu, po cenie
denaturatu.

>też destylacju frakcyjnej mieszaniny z benzenem.

No tak, bezwodny alkohol się przyda. Zupełnie wystarczającym moim zdaniem
jest destylacja znad tlenku wapnia i dosuszenie metalicznym sodem.

> A co do pędzenia potem te wszystkie fuzle destylować to dziękuję.... :)

Nie jest tak źle. Znawcy tematu potrafią tak doczyścić że się nawet człowiek
nie skapnie.

MdG