Re: Plyn do spryskiwaczy bedzie kosztowal tyle co litr wodki.

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Tue 15 Aug 2006 - 22:43:31 MET DST

Witka,
---------------------------------
> A jak określić lotność izopropanolu? Przecież jego temperatura wrzenia
prawie jest taka smam, jak etanolu.
> Wojtek
Nie wiem jak wyznaczyć lotność (chyba, że z tablic). Może nie tylko
temperatura wrzenia odgrywa tu rolę; może trzeba uwzglęnić wiecej parametrów
Fiz-chem (jak lepkość i napięcie powierzchniowe lub itp itd). Nie jestem
przygotowany odpowiedzieć na Twoje pytanie, ale fakt jest faktem, że
mieszanina izopropanol-woda (po spryskaniu szyby) nie zamarza, a etanol-woda
w tej samej sytuacji - zamarza.
pzdrw
sp