Re: Odzysk

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Fri 11 Aug 2006 - 22:43:37 MET DST

> Ocena odzysku analitu z matrycy, bo zapewne o coÅ› takiego Ci chodzi.
------------------------
Używasz słowa "zapewne". Czy stawiający pytanie nie powinien był precyzyjnie
sformułować pytanie? A może chodziło mu o odzysk substancji w chromatografii
preparatywnej, nie?
A dlaczego ja mam domyślać się o jaki konkretnie odzysk chodzi? Opisany
poniżej przez Ciebie odzysk jest poprawny, ale niekoniecznie musi dotyczyć
chromatografii. Sygnał analityczny może pochodzić np. ze spektrofotometru
lub innego przyrzÄ…du analitycznego. Opisany przez Ciebie odzysk dotyczy
przygotowania a nie samej analizy GC. Pytający powinien precyzyjnie stawiać
pytania, bo w przeciwnym razie będzie to "skowronek i tramwaj."
Z poważaniem,
Stanisław
> [...]
> zawierają badaną substancję o określonym i znanym stężeniu, ponadto Musisz
> dokładnie wiedzieć jaki sygnał daje analit o określonym stężeniu, Robisz
> kilka pomiarów po trzy dla każdego stężenia, najczęściej minimum pięć
stężeń
> i Montujesz wykres. Po wykonanej wg metodyki obróbce próbki Podajesz ją na
> chromatograf i Patrzysz ile dodanego wzorca (w mat odniesienia) znajduje
siÄ™
> w obrobionej próbce. Nastęnie Bierzesz średnią sygnału z 3 strzałów. No i
> Patrzysz po współczynniku odzysku czyli:
Widzisz, właśnie o to chodzi, że opisujesz jak się