RE: Pepsi i Coca-Cola - najpilniej strzezona receptura na swiecie.

Autor: Krzysztof Grabiński <K.Grabinski_at_hsh.com.pl>
Data: Tue 08 Aug 2006 - 09:50:33 MET DST

> Jesli taki myk istnieje, to również istnieje podstawa do żądania jego ujawnienia. Z mojego punktu widzenia, istnieje bowiem obawa, że ten tajny myk może być powodem zwapnienia żył, raka mózgu i innych kancerów, stwardnienia rozsianego, choroby Alzheimera i tysięcy innych choróbsk. Dopóki nie znamy składu artykułu spożywczego, dopóty nie możemy z całą pewnością wykluczyć takich, paskudnych możliwości.
>
> Wojtek
>

> Niestety tutaj się mylisz.
> Żądasz rzeczy niemożliwej. Zacznijmu może od dymu wędzarniczego ;)
> [...]
Jednak proces wędzenia jest odtwarzalny i w tym sensie jawny. My zdaje się nie wiemy, co jest owym tajemniczym składnikiem/składnikami dodawanymi z premedytacją i chronionymi tajemnicą przez producenta. W restauracjach klenerzy plują do zupy, skąd wiesz, że do owego napoju nie "pluje się". Wolabłym pić toto ze świadomością, co mi tam dodali.

Wojtek

No właśnie, ze jest jawna na tyle na ile pozwala prawo.
Wszystkie składniki sa na etykiecie.
Myk tkwi w tym jakie aromaty zostały zastosowane. W jakiej kolejności dodaje się składniki. Jakie temperatury się stosuje podczas produkcji koncentratów Coli i Pepsi.

Tego nie znamy i nie poznamy :) dopóki będzie to przynośić miliardy $ zysku tym , którzy to wiedzą.

A jeżeli chodzi o wędzenie to dlaczego wędliny się tak różnią między sobą :>
To nie jest proces odtwarzalny, ponieważ substrat (Drzewo) jest produktem biologicznym i zawsze się będzie różnił. Wilgotność, warunki bytowe, gatunek drzewa...