Re: chemiluminescencja pirogalolu

Autor: Kuba <koscielniak_at_hot.pl>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 12:43:30 MET DST

>Przeprowadzałem tę reakcje- słabe różowe swiatło, musi być dobra ciemnia.
>Ale wygląda to bardzo ładnie.
>P.S Z Na2CO3 również działa ;)

Ja uzywalem pirogalolu rodzimej produkcji (POCh), kupiony bodajze w 2002 r.
Do tej pory reakcja wychodzi bardzo ladnie, swiecenie jest na prawde
intensywne, pomaranczowe. Ale z Na2CO3 wogole wyjsc nie chcialo ... Moge
podejrzewac, ze intensywnosc swiecenia moze tez zalezec od jakosci uzytej
formaliny, w koncu swiatlo emituja wzbudzone produkty gazowe.

K.