Fw: chemiluminescencja pirogalolu

Autor: Witas <witas_at_autograf.pl>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 11:49:53 MET DST

Jeżeli słoik był nieszczelny- wręcz napewno. Pirogallol świetnie sie utlenia ( jego rr służy nawet jako absorbent O2) Przeprowadzałem tę reakcje- słabe różowe swiatło, musi być dobra ciemnia. Ale wygląda to bardzo ładnie.

Pozdrawiam

P.S Z Na2CO3 również działa ;)
/Nie wiem dlaczego, ale jak wysłałem poprzednio wiadomość to nie doszła?

  Witam !
  Czy ktoś z szanownych forumowiczów przeprowadzał reakcję chemiluminescencji Pirogalolu?? utlenianie nadtlenkiem wodoru w obecności formaliny. Przeprowadziłem tę reakcję ale emisji światła niestety nie zauważyłem. Pirogalol był z 1970r. możliwe, że już się nie nadaje ???