Re: styren

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Thu 20 Jul 2006 - 22:58:11 MET DST

> W internecie jest zamieszczona ogólnie dostepna wyszukiwarka Polskich
> Norm.
> Wpisujac odpowiednie slowa kluczowe spróbuj znalezc potrzebna Ci norme na
> oznaczanie styrenu. Ja krótko szukalem dla Ciebie jakiejs normy, ale
> znalazlem tylko kilka PN na oznaczanie styrenu w powietrzu. Nie jest
> wykluczone, ze wpisujac bardziej odpowiednie slowa kluczowe znajdziesz
> odpowiednia dla Ciebie norme. W Googlach wpisz "PKN" (polski kom. norm.).
> Nie pomyl z PKN Orlenem. Tam wewnatrz jest wyszukiwarka po prawej
> stronie -
> [...]

Dzieki :), tyle tez wiem, chodzi o to by miec te informacje za free a nie
placic za nie :D. Problem jest juz czesciowo rozwiazany, styren bromuje sie
jak zloto. Pewnie mozna by nawet miareczkowac próbke r-rem bromu tylko ze
wtedy przylaczal by sie do wszystkich tego typu zwiazków, takze
zanieczyszczen zawyzajac wynik. Na cale szczescie dysponuje CGC/ECD :) i
takie typy daje sie oznaczyc ze zdumiewajaca dokladnoscia (nie wnikajac w
niuanse dokladnosci metody wg Pana z PCA). Badania trwaja, zastanawiam sie
tylko nad rozpuszczalnikiem bo stanowczo nie moge uzyc CCl4 ani innych z
heteroatomem. Narazie dzis uzylem metanolu. I kolejna ciekawostka. Bromuje
sobie styren, bromuje, no i zeby oddzielic bromopochodna wylalem sobie go do
wody, przeciez niby czemu mialby sie rozpuscic ? Mysle >>metanol sie
rozpusci jak zloto a dibromopochodna zostanie na powierzchni<< zwlaszcza ze
przedwczoraj tak sie wlasnie stalo tyle ze uzylem mniej wody. No to
zadowolony, chlust mieszanke do wody a tu ... jedna faza ... hehe wodna
faza. Wyekstrachowalem izooktanem, tylko ze to juz byla tylko ciekawostka,
chcialem zobaczyc jak sie rozpuszcza w izooktanie bo na podstawie tego
roztworu juz bym sie o analize nie pokusil choc w izooktanie rozpuszcza sie
tez jak zloto. Widzisz, czlowiek robi rózne rzeczy i przyzwyczajony ze udaje
mu sie przewidziec 9 na 10 przypadków, lekcewazy ten 10 a potem sie dziwi.

Pozdrawiam
MdG