Re: chemfan ostrzezenie przed ksiazka [dlugie]

Autor: Roman J. Farański <faranski_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 17 Jul 2006 - 20:20:33 MET DST

> Wczoraj wysłałem niżej zamieszczony list do profesora Tomasika (którego
> namiary znalazłem w Informatorze Nauki Polskiej) na temat jego książki
>
> Szanowny Panie,
> Dziekuje za informacje. Uwagi krytyczne w owym ostrzezeniu dotycza glownie
> niestarannego wydania i korekty. Niestety, wine za to ponosi przede
> wszystkim wydawca, bo wielokrotnie zmienial wymogi dotyczace ukladu,
formy,
> rysunkow, skorowidzu, a potem bardzo sie spieszyl z zakonczeniem cyklu
> wydawniczego. Na przyklad, gdy wszystko bylo juz gotowe, musialem
> [...]

Poznalem osobiscie prof. Tomasika bodajze w 2003 roku. Interesowaly mnie
jego wczesniejsze prace na temat luminoforow. Prof. Tomasik na dzisiaj jest
pracownikiem Katedry Chemii i Technologii Chemicznej na Akademii Rolniczej w
Krakowie. To starszy Pan, w wieku dochodzqcym do 70-tki, ale otwarty
umyslem. Stara szkola chemiczna, studia konczyl na Politechnice
Wroclawskiej, gdzie jego ojciec tez prof. Tomasik zaraz po wojnie
organizowal pracownie i katedre chemii, fizykochemii i technologii nafty i
wegla (przy ul. Bujwida). Na dzisiaj w polu zainteresowania prof. Tomasika
sq m.in. tworzywa skrobiowe biodegradowalne ....,
Przyszedlem do prof. Tomasika "z ulicy ..", zadzwonilem, powiedzialem ze mam
problem ..., Przyjql mnie serdecznie ..., ucielismy dyskusje i dywagacje jak
rozwiqzac "zabe", ktora mnie meczyla ..., Rozmowa byla partnerska, to ze
"problemu nie rozwiqzalismy" powiedzielismy sobie uczciwie ..., Nie wszystko
"sie wie ...", nie ma nic gorszego jak "wszystkowiedzqcy profesor".
A o co chodzilo - "o wybielenie siarki" ..., spekulacje czy zwiqzki
wielosiarczkow boru jako dodatek do siarki zapewniq jej snieznq biel .., a
nawet poswiate/luminescencje blekitnej bieli ..., Profesor odeslal mnie do
kilku pozycji literaturowych, ktore powinny mi pomoc ..., ale to juz inna
sprawa ...,

Jestem przekonany, ze aczkolwiek stary metrykalnie, a mlody duchem przyjmie
uwagi i krytyke i pokaze sie wkrotce nowa edycja tej ksiqzki, eliminujqca i
spostrzezone bledy, i te ktorych dodatkowo dopatrzy sie prof. Tomasik przy
jej korekcie ...,

To mqdry, otwarty i krytyczny wobec siebie Czlowiek ...

Roman