Re: Gaussian

Autor: Jerzy Peszke <j.peszke_at_rocketmail.com>
Data: Thu 22 Jun 2006 - 10:12:55 MET DST

Czolem,

Pliki instalacyjne gaussiana musisz wpierw
skompilowac. Oliczek instalacyjny to goly kod zrodlowy
napisany w fortranie 77. Aby cos ruszylo to przede
wszystkim musisz miec zainstalowany kompilator
fortrana. Jedyny na ktorym pracowalem i ktory dziala
(poleca go zreszta gaussian) to kompilator portland
group. Wersje demo mozna sciagnac z ich strony
internetowej. Ale po kilku miesiacach (chyba 90 dni) i
kompilator i gaussian wysiada. Podobno mozna tez
uzywac do kompilatora firmy intel, ale z doswiadczenia
wiem ze sa z nim straszne schody. W kazdym razie
kompilatory zaimplementowane oryginalnie pod linuksami
nie dzialaja na kod zrodlowy gaussiana.
Sama kompilacja to tez sa szopki. Jesli nigdy tego nie
robiles - daj sobie spokoj. Bez pomocy kogos kto sie
na tym zna nie dasz sobie rady. Jesli masz w dodatku
procesory AMD - lepiej idz od razu na piwo. Z intelami
jest troche lepiej, ale tez sa szopki.

Jesli koniecznie chcesz podzialac na gaussianie i
nauczyc sie obslugi sprobuj moze na poczatek podzialac
na wersji windowsowej gaussiana. Odpala sie normalnie,
a z nakladka gaussview - zobaczysz co to za miod.
Interfejs nie rozni sie niczym od linuksowej wersji.
Moze tylko tym iz obsluguje tylko jeden proces podczas
gdy na linuksie mozesz wrzucic tyle ile wytrzyma
komputer.

Powodzenia

Jurek