Re: jednostka twardości wody

Autor: <aks74u_at_tlen.pl>
Data: Fri 09 Jun 2006 - 00:20:36 MET DST

Czytalem ten artykul i sie z nim nie zgadzam. Dla mnie gramorownowaznik jest bardzo niewygodny glownie z powodu jego niejednoznacznosci. 1 mol HCl to 1 mol HCl - zawsze tyle samo. Ale 1 val HCl nie zawsze jest rowny 1 val HCl.

Co do twardosci wody - weglanowa to HCO3- i CO32- - na upartego mozna by podawac to w molach/l zuzytego do miareczkowania 1-protonowego kwasu - co i tak daje w sumie val. Ale twardosc ogolna to przede wszystkim jony Ca2+ i Mg2+ - tu zastosowanie moli/l problemu IMHO nie stanowi

No coz, wniosek z tego taki, ze trzeba bedzie policzyc jak sobie zyczy prowadzacy i tyle, pozniej (po zaliczeniu tych oznaczen twardosci) liczyc jak dalej czyli w molach/l