Re: Prędkość światła przekroczona ?! Chyba sie udało !!!

Autor: Lukasz Kuzma <kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Mon 05 Jun 2006 - 08:01:02 MET DST

>Dalej. W innym doświadczeniu, 80 lat od przepowiedzenia
>przez Einsteina udało się wreszcie wytworzyć (ok. 1995 roku)
>fale materii w skali MAKROSKOPOWEJ !!!
>(tzw. kondensat Einsteina-Bosego),
>w temperaturach nanokelvinowych.
czy tu chodzilo o fale materii?? nie odczytywalem tego w ten sposob, dla
mnie to bylo raczej stworzenie pewnego stanu w ktorym wszystkie atomy byly
nierozrozniale, zachowywaly sie w zasadzie jak jeden atom.
A co do skali makroskopowej, dla mnie kilkaset atomow to jeszcze nie
makroskala ;))

>Dla mnie oczywistym jest, że coś nie może być cząstką
>i falą jednocześnie dlatego CZEKAM NA JESZCZE BARDZIEJ
>EPOKOWE ODKRYCIE !
a dla mnie jest. Nawet slon w ruchu jest jednoczesnie fala, malutka ale
jest. I jest na to prosty wzor.....

>Impuls laserowego światła został wprowadzony do włókna
>optycznego, zawierającego niewielką ilość ERBU.
>Zanim jeszcze szczyt impulsu rozpoczął podróż we włóknie,
>inny impuls pojawił się &#8211; jakby znikąd - na jego drugim końcu...
>Cofający się impuls, który podróżował z prędkością WIĘKSZĄ NIŻ
>PRĘDKOŚĆ ŚWIATŁA oraz oryginalny impuls, spotkały się na
>przodzie włókna, znosząc się nawzajem.
nie podwazam eksperymentu, ale jestem strasznie ciekaw w jaki sposob
stwierdzono iz w konkretnym miejscu zniknely te impulsy. fakt obserwacji w
koncu zmienia obserwowany obiekt ;))

>Eksperyment ponoć nie narusza prawa zachowania energii, ponieważ
>wzmacniające działanie erbu dodało mu na moment energii (...)
>Eksperyment wydaje się kpić z typowych ograniczeń prędkości
>transmisji sygnałów (...)
teoria nieoznaczonosci tez nie zaprzecza chwilowym zaburzeniom
energetycznym.

pozdrawiam
Lukasz Kuzma