Re: Otrzymywanie glinu

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Wed 31 May 2006 - 00:02:09 MET DST

At 22:24 2006-05-30 +0200, jan kowalski wrote:
>Czy podpowie mnie ktoś, czy są metody otrzymywania glinu w
>warunkach zbliżonych do normalnych, nie tak drastycznychjak w
>roztopionym kriolicie i bardziej ekonomiczne.

Oczywiście, jest mnóstwo tanich i prostych technologii. Np. po zmieszaniu
gliny i węgla, glin wydziela się w postaci pięknych, dużych kryształów. Nie
stosuje się tej metody, bo cena aluminium spadłaby poniżej opłacalności
jego produkcji.

;-)
Michał
PS http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium#Aluminium_separation
PS2 Wpisuj proszę temat listu w polu "Temat:"

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/