Re: rozklad hydrazyny

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 26 May 2006 - 15:16:30 MET DST

> mam wlasnie do czynienia z hydrazyna, ale niewieleo niej wiem, moje
> szybkie pytanie - hydrazyna pachnie amoniakiem i to zdrowo, wiem ze ona
> wlasnie tak pachnie, ale czy w roztworze wodnym jakos sie ona nie rozklada
> na amoniak?? tak se gdybam bo zastanawiam sie jaki jest mechanizm
> powodujacy zmniejszenie korozki w ukladach rzewczych, a tam sie wlasnie ja
> dozuje.
>
> a moze jakis link do bardziej obszernej strony, kiepsko wyszukuje
> informacji w necie ;) prawie wszystko mam od was ;)

Witaj

Tak by bylo po mojemu bo nie wiem czy sie nie myle.

Trzeba by bylo sie zaznajomic z mechanizmem korozji :). Widzisz, ludzie
naogól mysla ze korozje elementów armatury powoduje woda, ale gdyby to bylo
takie proste to nie tworzono by calej nauki na ten temat. W rzeczywistosci w
ukladzie mamy do czynienia z najrozmaitszymi czynnikami wywolujacymi
korozje. Jednym z czynników które ja powoduja najbardziej jest obecny w
wodzie, tlen. Od tak po prostu. Kazdy proces tworzenia sie rdzy powodujacej
korozje, to tworzenie tlenków, czyli utlenienie jak by nie patrzec, metalu.
Hydrazyna jest silnym reduktorem, hydrazyna wiaze tlen z wody kotlów zanim
tlen ten polaczy sie z metalem. Nie wiem czy jest mozliwosc redukowania
tlenków w takim roztworze róznorodnych kationów i anionów, ale ogólnie
dzialanie hydrazyny polega na przylaczeniu tlenu, z tego co pamietam tworza
sie wtedy czasteczki wody i azot.

Mam nadzieje ze teraz Bedziesz choc wiedzial czego szukac.

Pozdrawiam
MdG