Re: Otrzymywanie metalicznego litu

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 26 May 2006 - 09:16:15 MET DST

> Gdzie mogę znależc technologię otrzymywnia metalicznego litu z
> roztworu pirydyny , jeśli sie nie mylę (chodzi mnie o warunki
> normalne),lub proszę o opisanie tej technologi.

Technologia otrzymywania litu z roztworu pirydyny jest technologią bazującą
na procesach elektrolitycznych. Dokładnie wysuszoną, nieorganiczną sól litu,
zdaje się że chlorku ale nie jestem pewien, wprowadza się do czystej, suchej
(bezwodnej) pirydyny, po czym poddaje się układ elektrolizie stosując
elektrody platynowe.

Jak sądzę źródła można znaleźć w Brauer Handbuch, oraz w bibliografii do
dzieła dr. Głowackiego pt. "Preparatyka nieorganiczna".

Sądzę też że użycie platyny można ograniczyć do budowy anody, za katodę
można wziąć grafit.

Nie sądzę też że ta technika doczekała się opracowania technologicznego,
gdyż technologia to przecież masowe otrzymywanie jakiejś substancji, ilekroć
natrafiałem na tą metodę zawsze dana była jako ciekawostka i met.
eksperymentalna. Z tego co pamiętam masowo produkuje się lit przez redukcję
tlenku, magnezem lub glinem.

Pozdrowienia dla Wszystkich
MdG