Re: Matura z chemii:]

Autor: Łukasz Biernacki <lukasz.brn_at_wp.pl>
Data: Mon 15 May 2006 - 23:14:34 MET DST

> nie wydaje mi się

no ale w zadaniu nie jest powiedziane jaka jest metoda.
A sposób otrzymania jest. wiec moze bedzie jakis punkt:P

> no nie, bo mydła to substancje stałe (nie ciekłe). Sodowe są dobrze
> rozpuszczalne w wodzie.

no tak ale jesli sie tłuszcz potraktuje zasadą sodową to się zmydli i
powstanie roztwór mydła (gdyż używamy ługu sodowego). Czyli bezpośrednio po
reakcji zarówno glicerol jak i mydło będą cieczami. A Substraty sąciałami
stałymi(bo gdyby nie byly to bysmy nie musieli uzywac kreta:P)

Łukasz Biernacki