Re: Luminol

Autor: Tomasz Pluciński <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Sat 01 Apr 2006 - 13:45:09 MET DST

 Ja właśnie wczoraj zakończyłem syntezę wg. przepisu z T.Pluciński.
Doświadczenia chemiczne i nie jestem zbytnio zadowolony z rezultatów,
wydajność wyszła mi strasznie niska,

No, to czuję się wywołany. Rzeczywiscie otrzymałem już ze dwa sygnały, że z
syntezą coś szwankuje. A ja robiłem to ze 3 razy i OK. Podejrzewam, że
przyczyną może być niewłaściwa tempertura amidowania. Trzeba kontrolować
temperaturę zawartości, a nie łaźni. No i nie oczyszczzać gotowego produktu.
Na wszelki wypadek opisałem to jeszcze raz, ze zmianami i podreśleniem uwag:
http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/syntezaluminolu.htm

a poza tym świecenie tego co otrzymałem było naprawdę bardzo słabe dobrze,
że wogóle świeciło.

To potwierdza jakiś istotny błąd w trakcie syntezy.
Bo naprawdę u mnie wychodzi...
tpl