Re: producentom Au i PGM ..., - dlugie

Autor: Andrzej Kasperowicz <andyk_at_spunge.org>
Data: Sat 25 Mar 2006 - 20:02:59 MET

> Ano- nie da sie ..., siarczyn sodowy nie daje efektu redukcji Au, mimo ze
> jest srodowisko kwasne i uklad zaczyna sie pienic wydzielajqc SO2 ...

Uwierz mi, ze da sie, bo sam to robilem lata swietlne temu ;) i dzialalo,
jedyny problem jest tylko wtedy gdy sie nie odgotuje wystarczajacej ilosci
tlenkow azotu, wowczas potencjal utleniajacy roztworu jest tak duzy, ze sie
marnuje duze ilosci siarczynu zanim sie uda wytracic Au, lepiej wiec dluzej
pogotowac...

ak