Jak zabrać się do zadań - proszę o pomoc.

Autor: Paweł <pawra_at_op.pl>
Data: Sat 18 Mar 2006 - 12:07:15 MET

Witam

Mam takie 2 zadania i nie wiem jak je zrobić. Dlatego proszę o pomoc.

1. Ile gr. mocnego kwasu HX (37 gr./mol) trzeba dodać do 5 dm3 NaOH o pH=10, aby zobojętnić całkowicie zasadę. Objętość roztworu nie ulegnie zmianie.

2. Oblicz objętość jonów SO4 2- w roztworze H2SO4 o stężeniu C=1.9*10^(-3) mol/dm3. pKa=1.80.

Oczywiście najpierw w obydwu przypadkach trzeba najpierw napisać równania reakcji, a następnie wypisać bilansy. Tylko nie wiem co dalej, tzn. jak to dalej liczyć.

Chciałbym się również zapytać jak się korzysta z krzyża Andrzeja. Szukałem po necie, ale nie znalazłem.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Paweł