Re: Uczelnia

Autor: Michal Walczak <walczus23_at_yahoo.com>
Data: Fri 17 Mar 2006 - 00:03:58 MET

Moze troche pozno o tym pisze, ale jako ze slubowalem
bronic dobrego imienia Uniwersytetu Wroclawskiego nie
moge pozostac obojetny roznym porownaniom z PWr. Wg
mnie poziom na UWr jest sporo wyzszy niz na Polibudzie
z jednego zasadniczego wzgledu: mam wielu znajomych na
PWr, którzy nigdy orlami nie byli w liceum, a teraz
radza sobie niezle poswiecajac malo czasu na nauke
(przynajmniej tak mowia). Z kolei mialem tez znajomych
na UWr ktorzy odpadli chociaz strasznie zakuwali, a
byli wczesniej dobrymi uczniami. W czym tkwi roznica?
Nie w programie, bo ten sila rzeczy musi on byc
podobny, lecz w tym kogo sie przepuszcza dalej. Na
politechnice przechodzi zasadnicza wiekszosc, a juz na
pewno wszyscy ktorzy zalicza analize matematyczna. Na
UWr ludzie odpadaja caly czas czego dowodem jest 15
osob na drugim roku Informatyki Chemicznej (z 72
przyjetych). Na polibudzie rok zostalby rozwiazany.
Ktos jeszcze moze zarzucic ze na uniwerek przyjmuja
gorszych uczniow. Rzeczywiscie prog przyjec jest
bardzo niski, ale na Politechnice niewiele wyzszy,
przy czym 99% olimpijczykow we Wroclawiu idzie na
UWr.Chce zaznaczyc ze staralem sie wspiac na wyzyny
obiektywizmu, ale i tak nikt mnie nie przekona, ze to
jednak na polibudzie we Wroclawiu jest wyzszy poziom -
glowna tego przyczyna jest to ze wiem jak slabe osoby
(niektore) utrzymuja sie tam. Uwazam tym samym, ze o
poziomie decyduje wyuczenie studenta, a nie tylko jego
wypuszczenie. Zaznaczam przy tym, ze moja ocena
sprowadza sie tylko i WYLACZNIE do oceny poziomu
nauczania teoretycznego, gdyz nie mam mozliwosci
porownania sfery praktycznej (z ktorej jednak
politechniki slyna).Uwazam tez ze politechniki szkola
raczej masowo (Ameryki tu nie odkrylem, ale pisze to,
bo wiem, ze sa ludzie ktorzy maja inne zdanie w tej
sprawie), a uniwersytety raczej bardziej elitarnie
(oczywiscie z wyjatkami). Nie chcialem rozpetac poraz
kolejny burzy na ten temat, ale uznalem, ze skoro mam
mozliwosc porownania to cos napisze.

Serdeczne pozdrowienia dla wszystkich chemikow z
wyboru, nie przymusu. Tych pierwszych najbardziej nam
trzeba, nie wazne na jakiej uczelni studiuja, wazne ze
sie tym pasjonuja. Niedlugo i tak wszyscy chemicy beda
absolwentami uniwersytetow, choc niektorzy -
uniwersytetow technicznych.

Michal Walczak